Naar school dus....

9 november 2017 - Guatemala-Stad, Guatemala

Als Maud Immink om een nieuw verhaal begint te zeuren, dan is het dus echt wel weer tijd!
Bij deze:

Hola!

Cómo está?
Dat werpt z'n vruchten wel af he een weekje spaanse les...

Ik mocht dus een week lang lekker in Granada vertoeven. En dat vond ik helemaal prima! Leuke stad! (Foto's op Facebook)
Ik snap wel dat jij het daar leuk vond Britt :)
Maandag Tot en met vrijdag elke ochtend les van 8 Tot 12 uur. In de middag werd er 4 (van de 5) dagen een activiteit georganiseerd. Ik kreeg 1 op 1 les. Hoe ziet zo'n ochtend eruit? Nou, je Krijgt gewoon 4 uur lang non stop spaans geteut naar je hoofd geslingerd. Zo hee. Succes ermee! Haha. Het zal vast de beste manier zijn... Ik vond het maar lastig. Ook moest ik elke dag huiswerk maken. Dat is wel een beetje moeilijk voor mij. Ik ben toch op reis?!
Lang verhaal kort; Als ik vanaf nu elke dag blijf oefenen wordt het misschien wel wat. ALS, nadruk op als.

Buiten de les leuke dingen gedaan. Een middagje dansen, een middagje koken, de eilandjes bij Granada bezocht (rijke stinkerds bezitten hier een eigen eilandje bijvoorbeeld de baas van het bekendsre nieuwsblad) en we hebben de actieve Masaya vulkaan bezocht. Ik had de vulkaan eerder al savonds bezocht. Dan kon ik een keer Lava zien in mn leven. Overdag vond ik het veel gaafer!! Wat een inmens gat. In 2015 is deze vulkaan nog gebarsten. Anekdotetje van vroeger; Als de vulkaan actief begon te worden gooide men jonge maagde vrouwen het lava in om de vulkaan dus een soort van te pleasen...

Ook hier was het 2 november, allerzielen. We zijn deze dag met school naar een inmense begraafplaats geweest. Echt gewoon 3 km lang. Vooraan prachtige graven, rijke families met hun eigen tombe en verderop kruisjes in het zand. De grap is dat iedereen alleen op deze dag naar de begraafplaats komt. De rest van het jaar zie je er geen mens. Graven worden opgeknapt, schoongemaakt en geschilderd. Er is veel muziek. Bijzonder. Iedereen is ook vrij. Begraafplaatsen zijn hier mooi zeg. Is wel wat voor in NL!

Ohja! Ook nog even in de tegelmakerij geweest. Anouk dit had jij leuk gevonden! Ik weet nu hoe de gekleurde tegeltjes gemaakt worden. Vet leuk om te zien. Intensieve handarbeid. Die mannen vonden het maar al te prachtig dat ik ff kwam kijken :)

Ik had wel weer lang genoeg op 1 plek gezeten. Tijd om weer verder te gaan!
Wat foto's van Granada zet ik op facebook!

Op naar het noorden!

1. Maud Immink: