Het noorden van Nica

9 november 2017 - Managua, Nicaragua

Samen met Sebas (van eerder, Anouk jij moet m kennen) op naar het Noorden!
We hadden de meest luxe spot van de bus, jawel de traptredes. Top. Sebas kon prima tukken, heb ik een mooi fotootje van!! Mevrouw op de qchtetste rij had haar kip meegenomen. Iedere keer als ie begon te kakelen was ik bang dat ie op mn hoofd zou springen ofzo. Maar de kip had zich keurig gedragen.
Onze bestemming; Esteli. Een niet al te groot stadje in de bergen. Wat een lekker klimaatje hier! Gewoon wakker worden smorgens vroeg en denken, hmm beetje fris. LEKKER!

Esteli staat bekend om zijn sigaren. En even boven Esteli ligt Somoto met zijn, je raad het nooit; Somoto Canyon.
2 to do's dus! Lian was ook mee. Nederlanders, echt ze zijn in overvloed hier. Vet gezellig!

Ja Somoto jongens. Wat kan ik erover zeggen. Iedereen vond het fantastisch, maar adventure ietje loopt liever een rondje door een mooie stad! Je kon in de canyon bijvoorbeeld springen van 15 meter. Je moest over stenen glijden, echt soepel gaat dat niet. Lang verhaal kort. Het is mooi. Als je van avontuur houdt is het vet. Maargoed, jullie kennen deze HELD. Het was net de ardeche in frankrijk.

De sigarenfabriek daarin tegen! Dat was echt leuk!! Gewoon mega interessant en even zelf rollen en proeven!
(Foto van onze leermeester op fb)

In esteli was voor de rest weinig te doen. Wel leuk om te zien; savonds stroomt het centrale plein vol met, nouja met het hele stadje denk ik! Vet gezellig.
Er was nog wel even wat gaande in Nicaragua trouwens. Afgelopen zondag. Verkiezingen.
Bussen reden niet. Dat is een dingetje hier haha.
Ik geloof dat er één of ander oud figuur weer is verkozen welke ook al eerder heel lang geregeerd heeft. Niet in de haak denk ik. Ik kan er weinig over lezen op google. Blijft een vaag land.

Na Esteli naar Matagalpa. Oooh dat vond ik een leuk en levendig stadje! Bedankt Jord en Lynne voor de aanrader :)
Pap wat zou je het hier mooi vinden. Allemaal gekleurde vogeltjes gespot!
We zijn richting een natuur gebied gegaan. Je kon daar oa wandelen en op koffietour. Gedaan natuurlijk!
Ook weer super interessant hoe dat hier allemaal gaat. De koffiefabrieken en plantages worden behoorlijk in de gaten gehouden Door Amerika. De omstandigheden voor de mensen zijn echt top. Bedrijven zijn verplicht Tot medische zorg, huisvesting en school voor de kinderen. Lang niet gek in een land als Nicaragua!

Ik ben even klaar met schrijven. Zit nu in de hoofdstad want morgen ga ik naar Guatemala! Mijn maat Erik van der Burg komt ook, hoe gezellig!! Samen 2 weken guatemala beleven en daarna heb ik daar nog een weekje zelf. Ben Benieuwd!

Volgende bericht uit GUATEMALA!
X ilona

1. Fokko:
    Hoi Ilona,
    Je bent weer mooi op pad. Leuk om ffies je verhalen weer te lezen.
    Ik wens je ook mooi ervaringen in Guatemala!
    Groetjes, Fokko
  2. Sanne:
    10 november 2017
    Superleuk Ilona! Heel veel plezier in Guatemala! Een prachtig land, maar doe voorzichtig! Leuk dat Erik ook komt
  3. Lisa:
    10 november 2017
    Klinkt zeker leuk ietje!! Geniet er lekker van! Maar zo te horen vermaak jij je prima daar! Doe voorzichtig❤
  4. Lia:
    10 november 2017
    Veel plezier op je volgende stek, met een van der Burgie moet dat lukken😘