4000 eilanden tellen

14 november 2013 - Don Det, Laos

Hoooooi !
Ik heb Vietiane in 1 dag gezien. Mooie stad, maar dat was het dan ook. Ben maar gaan poolen in het hostel. Alvast maar een visa voor Cambodja geregeld want ik ben wel toe aan een nieuw land. Er is echt genoeg te zien in Laos, maar toch heb ik het wel een beetje gehad. Heb nog een dagje vertoeft in vientiane met heerlijk eten en nog meer poolen om een dag later naar het zuidelijkste puntje van Laos te vertrekken. Si phan don oftewel de 4000 islands. Zo vet he, ik had een bus waar je echt in kon liggen, geweldig. Ik had bedacht om naar het eiland Don Det te gaan, wat me hier toch overkwam... M'n ursemse vrienden zouden dit geweldig vinden !! Alles is hier "happy"(van cake tot in welk voer je maar wilt), de helft van de toeristen slaapt niet volgens mij en het is één en al Reagge. Ik kwam Iris tegen op het eiland, had haar al eerder ontmoet, en samen hebben we een hutje aan het water gezocht. Echt super chill. Het enige wat je hier kunt doen is ook chillen, daar waren we heel snel achter. Ik heb zo veel meer zin in Cambodja dat ik gelijk een bus heb geregeld richting Kratie in Cambodja. Vandaag laatste chill dag en dan weer in de reismodus! Chillen werd hem toch niet helemaal want deze 2 gekken hadden bedacht te gaan fietsen naar de waterval... Viel dat weer ff mooi tegen. We konden niet meer haha. De waterval was wel echt heel vet ! Maar we zijn net terug en gaan alleen nog op ons kont zitten deze avond. En optijd naar bed want morgen begint m'n avontuur in Cambodja ! Heb heel veel dingen in m'n hoofd die ik wil zien, dus kom maar op :)
Ik zal Laos wel zeker missen; het eten ( hoe zuidelijker ik weer ga, hoe beroerder het eten weer wordt), de mensen ( in Laos zijn de mensen zo heerlijk relaxt) en de gebouwen/omgeving. Ben best verkocht aan Laos, als ik dus ooit ergens ga wonen... Nee hoor mammie, doe ik heus niet, blijf netjes in ursem. M'n verlangst terug begint flink op te komen...