Pas op voor Jolanda ..

10 november 2013 - Vientiane, Laos

Dag lieve mensen,
Waar was ik gebleven ? Ohja ik was in Luang Prabang. Ik was super ingelicht over die waterval; hij was maar een half uurtje rijden, maar hij was toch mooi !! ( zie de foto's, net centerparcs haha )
De volgende dag zouden we echt alle eyecatchers van de stad ff op gaan zoeken. We waren flink opweg, totdat we zin kregen on een massage..
Wat er die avond gebeurde, ik zal jullie de details besparen, maar het kwam er aan alle kanten volgas uit. Wat voelde ik me beroerd. Wist natuurlijk dat dat een x ging gebeuren. De volgende morgen zouden we 6 uur met een busje naar vang vieng gaan. Ik ben maar niet gegaan. Dit was een goeie keus haha. ( de volgende dag ging ik wel en de weg was nogal vol met Sharp curves en af en toe wat onverhard ) de dag dat ik in luang bleef is Jill wel vast gegaan. Ik heb de hele dag in bed gelegen.
Toch maar dat busje in dus, de volgende dag, ging allemaal wel prima. Ik merk dat ik reizen al minder erg ga vinden. Misschien vind ik het zelfs wel leuk worden! Je ziet zoveel onderweg!! Je ziet de kleinste dorpjes, kindertjes die zich wassen in de riviertjes. Eigenlijk zou je wat we met zon busje afleggen moeten lopen, maar misschien ben ik nu iets te voorbarig... De koeien denken trouwens ook dat ze heilig zijn hier. Rustig op de weg blijven staan. Ja dan moet je naar India vertrekken koe! Denk maar niet dat onze buschauf vaart gaat minderen.
In Vang Vieng Jill gezocht. En jahoor, nu was Jill goed ziek.. Lagen we dan. Ik nog wat slap, Jill beroerd. Leuk hoor in azie :D !!!
De volgende dag was ik weer oke. We zouden dan toch echt gaan tuben. Ik zal even uitleggen wat dat inhoud: je start rond een uurtje of 11 of 12. Je neemt een band en een rivier en heel veel gekke mensen. Deze gekke mensen gaan op een band de rivier af (stroomafwaarts dus) en bij elk kroegje aan het water ga je zuipen. Om 6 uur ben je aan het eind en is iedereen dronken. Je kunt het vergelijken met een soort horeca estafette, maar dan in Laos en op het water!
Maaaar toen werd er roet in het eten gegooid...
Jolanda was op komst. Nee m'n moeder komt heus niet naar Laos. Jolanda is een tyfoon. Jolanda heeft de Filipijnen er flink van langs gegeven en zou nu naar ons komen. We hoorden dit van wat Nederlanders die we hadden leren kennen. Zij namen gelijk de benen. Bussen werden geboekt en aju. Hmm toen schrokken we wel even! Wat gaan we doen? Hoe erg is het? Moeten we weg? Geen idee. Iloon dacht; Jolanda weet er vast meer van! Mam moet ik hier weg? Haha. Mamsie zei dat het in mijn plaatsje wel mee zou gaan vallen. Maar je kunt wel naar de hoofdstad gaan, dan zit je net iets beter, maar het maakt niet veel uit. Nou de grootste schijterd van de eeuw besloot toch te blijven anders kon er niet getubed worden! Jill zou al vertrekken, dus die is er vandoor gegaan, op naar het veilige zuiden van Thailand.
Om te gaan tuben was het na al deze ophef te laat, dus ben ik met wat Engelsen naar blue lagoon gegaan. En jawel we gingen op de fiets! Ja jongens ik heb in de snikhete zon gefietst, dit was uiteraard niet mijn idee...
Aangezien het pad waar we overheen moesten fietsen net zo was als het steentjes pad van buurman Sam ging het allemaal niet zo snel. Maar daar stond mijn held van de dag; meneer met tuktuk. Ja ik laat m'n fiets staan, breng me maar verder :)
Het water was goed blauw, dus de naam klopt. Ik had m'n bikini aan want ik was wel ff toe aan een verfrissend duikje. Wat denk je?! Vissen. Had ik kunnen weten.. Omdat het zo helder was zag je ze ook nog allemaal. Nou dat gaat ze niet doen denken jullie nu. Ben ik me toch zo tussen die vissen gesprongen !! Weer een primeur!
S'avonds gingen we naar de irish pub. Ik vind uitgaan alleen leuk met m'n eigen vrienden...
De volgende dag ( vandaag ) liep ik buiten om een ontbijtje te scoren en ik had al door dat het meer waaide dan anders en dat het bewolkter was. Zal Jolanda dan toch komen? Ik vond het maar niets allemaal in dat kleine dorpje daar. Hoe leuk het er ook was (je kon de hele dag friends kijken in de restaurantjes) deze held ging er toch vandoor. Al m'n Nederlands maatjes waren pleite, Jill was weg, wat deed ik daar nog ? Hup bus geregeld en nog geen uur later was ik opweg naar de veiligere hoofdstad. En daar zit ik nu; Vietiane. Heb dus niet het tuben gedaan, een reden om hier ooit nog eens terug te komen!
Slaapplaats was hier niet zo makkelijk. Wat ik heb gevonden is een soort Kamphuis. Ik lig nu in een dorm ( er slapen hier 8 meiden op de kamer ) net ben ik wezen douchen. Ik ging met m'n toiletspulletjes en al 4 trappen naar beneden om te douchen. Als ik moet plassen idem dito. Echt iets voor mij !
Nou bedtijd.
Niet teveel snoepen morgen jongens ;)
Xxxxxxxxx

1. Mama:
    10 november 2013
    Hey skattie ...
    Klein detailtje: het is Yolanda !!
    Maar jij weet dat alles wat eindigt op olanda heel lief voor jouw is, dus deze zal jouw vast met rust laten!
    X
  2. Oma:
    11 november 2013
    Lieve Ilona
    alles goed ,en de P C is weer goed
    je maak veel mee deze reis
    ik ga niet zo ver meer
    Ik wens je nog fijne dagen annie.
  3. Frans Blank:
    12 november 2013
    Dag Ilona,
    Wat zie je veel mooie dingen, oerwoud, tempels, steden enz.
    Je verlangen om nog meer te zien wordt al sterker.
    En ook al ben je niet met je vrienden spreek je veel mensen die overal vandaan komen. En natuurlijk veel relaxte mensen uit het land zelf.
    Heel veel plezier,
    Frans Blank
  4. II:
    12 november 2013
    Dankuwel oma! Goed om te horen dat alles goed gaat.

Hoi Frans! Ja begin ik toch reislustig te worden :) doe de groetjes thuis !