Begin van de introweek

9 oktober 2013

Heeee Holland !
Heb al heel wat gedaan deze 3 dagen...
De eerste week is een cultuurweek voor alle nieuwe vrijwilligers.
We zitten met 13 man in the Brown house; hier word je s'avonds compleet lek gestoken (dat stink spul werkt niet ) en het eten ruikt en smaakt ook altijd hetzelfde, dus daar ben ik ook alweer klaar mee. Voor de rest een super gezellige groep, Nederlanders in de meerderheid dus dat is lekker makkelijk :) slaap wel met een meisje uit New York op de kamer dus ga slapen en sta op in het Engels, best goed voor me !!!
Laat ik beginnen bij
MAANDAG 7 OKT
Elke ochtend ontbijten we 8 uur de eerste week, dat zijn de betere tijden ! ( s'avonds is hier in de buurt niets te doen, dus van katers geen last nog )
Maar s'ochtends naar de Big Buddha tempel geweest. Best indrukwekkend. Alle rituelen die je kunt doen zijn allemaal voor geluk, wel moet je overal wat geld ingooien, die Boeddha is gewoon een commerciële gozer ! Ouwe handelaar, zo kan ik het ook wel ; hier jij een bloemetje, kaarsje, wierook en nep goud en uiteindelijk geluk en ik Boeddha wordt zittend rijk ;)
Nee grapje, maar blijft apart.
Vervolgens gegeten en gewinkeld ( lees chips gekocht) en daarna Thaise les. Ik heb alleen de wc onthouden, leek me wel handig : hong-nam
Na het eten kwamen de lokale kindertjes muziek maken en dansen voor ons!! Dit was zoo leuk ! Ze wilden ook alleen maar met ons knuffelen en sommigen spraken aardig Engels, ben benieuwd wat ik ze nog moet gaan leren ...
DINSDAG
Goeie nacht gemaakt, werd vorige avond vet lek geprikt dus ben 8 uur maar in bed gaan liggen.. Iedereen hier slaapt kut, nou iloontje niet hoor :D
Deze dag gingen we naar Ayutthaya. Dit is de oude hoofdstad van Thailand. Hier hebben we 4 tempels bezocht, iets overdreven, maar wel mooi! De ene mooier dan de andere.
Godzijdank een x bami !!!!!!!!!
s'Middags naar de floating market geweest en naar het olifanten dorp, die beesten lopen daar dus een soort van los. Maaaar de schapen zitten wel achter een hek ... Haha.
Dit was een lange dag, maar wel leuk !
WOENSDAG
Sochtends armbandjes gemaakt, nou dit was wel echt het toppunt van m'n hele reis denk ik...
Daarna zelf Thais leren koken en ik vond het nog te eten ook! ( papaya salade en nog wat )
Vanmiddag hadden we vrije tijd dus lekker naar het zwembad geweest.
S'avonds BBq. Dit gaat dan dus op z'n Thais, oftewel; ik was blij dat er bananen waren ;)
Nou de hele avond gedaan over een aflevering Penoza met Lianne, maar we hebben hem gezien !!
Nu m'n rust weer pakken, morgen naar een westerse markt , zoo dat word inslaan ;p
Ook wel leuk trouwens; die meiden hier hebben bedacht dat je je ondergoed enzo wel mee kan wassen onder de douche, hup met wat shampoo, werkt prima !
Trusten en mis me xxx
( vind het leuk on te skypen dus voeg me massaal toe; iloon94 )
Foto's gaat nog een beetje lastig... Sorry !

1. Maud Immink:
    10 oktober 2013