Dubai en Hong Kong

14 januari 2016 - Sapa, Vietnam

Dag 3 Dubai

Na 2 dagen al heel veel te hebben gezien was dit (in ieder geval voor mij) een rust dagje. Yvon heeft ons vertegenwoordigd bij de Burj Kalifa, nu bij daglicht. Ik had even tijd om wat dingetjes te boeken en mezelf in te lezen op het vervolg van mn avontuurtje. Savonds hebben we gegeten van een Arabisch/Libanees buffet, en wel met uitzicht op de Creek en Shisha.

Dag 4 Dubai

Iloon ging maar eens een rondje rennen (niemand zit te wachtrn op een misspiggy die in maart voor de deur staat) de rest vd dag stond in het teken vd dessert safari. Marsha vertelde dat het enigszins een hel was, maar samen kwamen we tot de conclusie dat ik gewoon moest gaan dan konden we er daarna samen over praten haha én wanneer kom je anders in de woestijn?? Ik raad het niemand aan. Kan wel een pluspuntje geven; je komt met mooie fotos terug ! Maar er zit dus een gek achter het stuur die er zijn hobby van heeft gemaakt om door de woestijn te crossen. Echt crossen. En slippen en slingeren. Misschien een mannending?! Er werd wel gelachen, ik denk om ons en ons gegil... nouja ik dan , greep yvon uit angst maar vast.. met een draaierig maagje en zand overal kwamen wij aan bij een soort kamp. Je kon hier 20 meter op een kameel, arm beest, heb alleen even een selfie met m gemaakt. Je kon uuhm, nou eigenlijk niet zoveel. Voor centjes mocht je op een quad. Je mocht jezelf in een traditioneel costuum hijsen en je kon sandboarden. Makkie! Nouja voor de rest zijn we iets meer te weten gekomen over Nigeria. We hadden 4 Nigerianen in ons groepje. Wederom modellen succes! Misschien in een Nigeriaans blaadje?!  De avond maakte wel iets goed. Arabisch eten wat echt wel oke was en daarbij een vuurshow en een bellydanseres, zij was goed zeg, dat wil ik ook !!!! Nou dat was de woestijn. Raad het iedereen af.

Dag 5 Dubai

Laatste dag! We wilden nog graag het gedeelte Bur Dubai door, aan de andere kant van de Creek. Dus vroeg uit de veren, ontbijtje en op pad. We begonnen in de heritage and diving village, het alleroudste deel. Hier werd vroeger op parels gevist. We hebben mooie fotoreportages bewonderd in het Sheikh Saeed Al Maktoum house. Het paleis van een van de voorgaande heersers. In dubai worden veel gebouwen koel gehouden dmv windtorens, zo ook dit paleis. (Zie foto voor een idee). Na dit oude stukje stadje kwamen we via de aandringerige cashmere verkopers langs de moskee en een oud fort, dit is nu het nationaal museum. Bastakiya hebben we als laatst bezocht. Hier rijden geen auto's en het is er ontzettend authentiek. Je waant je voor even in een andere en vooral rustige wereld, totaal geen Dubai.. als afsluiter ons geld verbrast bij een frans eetcafé en dan beiden naar het vliegveld. Ik door naar Hong Kong en yvon naar huis.

Dubai was leuk om te zijn, Dubai is niet extreem prijzig (dat heb je er zelf in de hand) en Dubai is meer dan die hoge gebouwen. Ik vraag me erg af hoe Dubai zal zijn over 10 of 20 jaar. Als je ziet hoe snel dit geworden is van dat duikersstadje aan de kust, met daarbij dat er overal hijskranen staan... hoe gaat dat verlopen?  Het is er nu opzich al druk zat...

Op het vliegveld ontmoette ik een jongen uit LA. Hij had ook een dag te besteden in Hong Kong. Om 17.55 de lucht in, volgende morgen 5.00 aankomst HK. Betekende dus dat er geslapen moest worden, dit lukte half. Maar met volle energie zaten we rond 6 uur in de trein richting het centrum. Daar met een taxi naar de peak, een punt met fantastisch uizicht over de skyline van HK. Het was vroeg dus nog amper leven te bekennen. Genoten! Daar was Andrew, een Amerikaan wonende in Hong Kong die zijn ochtend wandeling deed. Deze beste man had voor ons een hele wandeltour door HK. We hebben zn aanwijzingen opgenomen op onze telefoom en zijn deze gevolgd! Ik vond het wel spannend, had een vliegtuig te halen en ikhad geen benul waar ik was; controlfreak momentje... maar hee, reizen is avontuur dus ik ging gewoon mee! We hebben apen gezien midden in de stad, een kerkje,een markt, het grootste gebouw en we hebben een overtochtje gemaakt met de starferry. Kortom, veel Hong Kong op 1 dag, zeker zonder slaap... ik kwam bekaf terug op het vliegveld en kon niet wachten tot ik in Hanoi een bed in kon !!

1. Anne-Marie:
    15 januari 2016
    Mooie verhalen. Een ware ontdekkingsreis! Neem je een olifantje voor ons mee als je thuiskomt. Maakt niet uit waar het vandaan komt.
  2. Cisca:
    15 januari 2016
    Hoi globe trotter,
    Ik lees het al het reizen begint alweer te wennen. Lekker hoor.!!!!!
    Veel plezier
  3. II:
    18 januari 2016
    Ik ga mn best doen Anne-Marie! Krijg ik dan een sloep uit Venetië?? Kan ik de polders mee door..

Het is heerlijk om op pad te zijn Cis! Bedankt!