Home is where the people you love live

3 februari 2014 - Ursem, Nederland

Mijn sociale leven staat op een flinke gaspit deze weken! (En heb nog steeds lang niet iedereen weer gezien).
In het vliegtuig naar huis op 20 januari zat iloon toch een beetje te dubben. Hoe goed had ik het daar in dat verre oosten wel niet? Als ik straks terug kom moet ik werk gaan zoeken, nadenken over school etc... Het idee mn familie, vriendjes en vriendinnetjes weer te zien maakt toch heel veel goed.
Keurig optijd landde mijn vliegtuig op Schiphol. Jeetje wat liepen al die mensen traag!!!!!! In de bagage hal stonden Eddy, Bart en Marijke voor het raam, dat was dus echt niet leuk want de tranen begonnen al te vloeien en ik moest nog op die stomme grote tas wachten, dit duurde dus ook eeeeeeeuwen. Hoe leuk is het om die hal dan in te lopen en gewoon 2 vette spandoeken voor mij :) hihiiii. Maureen had het spandoek vast maar liet m mooi vallen toen ze me zag. Heerlijk moment om te knuffelen. De familie Mulder had het ook groots aangepakt, super dat ze er waren! En Marrie, wat een schatje met er hartjes ballon <3 . En weten jullie wie er ook was?? Paula!!! (Voor degenen die Paula niet kennen: Paula is onze dansende koe). Toen ik Paula zag dacht ik wel even van hee? Waar is Paula's baasje dan? En mama heb je mn vrienden niet meegenomen? Neeeee Iloon, het is gewoon maandag avond, wat denk je nou?! Ja tuurlijk, wat denk ik nou, ik zie ze deze week wel, dat is ook zo...
Even een bakkie gedaan op schiphol, praatjes voor tien en klaarwakker was ik.
Mn laatste centen omgewisseld voor euro's (dan kan ik even toe) en toen richting huis. We zouden nog ff een bakkie thuis doen met Marijk.
(Ik naar de auto op mn slippertjes, zonder jas, haha was dat ff koud)
Reden we dus het pad op, mega veel auto's, dus ik zeg: heee toch een feesie? Nee Martin is op pad met de bollenboeren. Oh, ja tuurlijk dat gelooft iloon gewoon. Het was ook gewoon donker in huis. Er hing wel een spandoek:
Ze is weer trug, Iloon
zolang weg bijna allochtoon
met je vele vrienden/inne
wist je heimwee te overwinne
Heb je nog wat poen??
kunne we bakkie rooie doen!
kussies Ursem
(alle n's hebben ze laten zitten want dat pastte niet haha)
Wel echt super leuk. En toen keek ik es uit mn doppen en zag ik allemaal vriendjes en vriendinnetjes in de keuken staan !!!!! :D jaaaaa wat leuk ! Ook mn nichten waren van de partij. Nou dan ben je ff bezig met knuffelen hoor...
Maar echt een super verrassing, dankjulliewel dat jullie er waren !
Nou toen kregen we dus ook nog stukjes. Maureen ging een abc'tje doen.
Deze 3 heb ik onthouden:
De A is van Azie, daar ben je geweest.
De N is van naar de klote, dat is je hobby.
De U is van Ursem city, hier ga je nooit meer weg.
haha het was wel stoer dat ze dat ff deed!
Obdam bleef natuurlijk hangen, dit was te verwachten. Gelukkig hielden ook zij het voor gezien en kon ik genieten van mn eigen bedje.

De eerste bezigheid op mn lijstje was een winterjas kopen. Nou dat is gelukt. Die had ik echt nodig.
Ook mocht ik gaan winkelen, want had amper lange spijkerbroeken. Wat een straf!!
De oma's even laten zien dat ik heel thuis gekomen was. Dat vonden ze erg fijn. Vooral oma van der Lee vond het maar niets zo'n klein moidje weg. Nou oma, ik ben er weer hoor :) Oma Blank had nog aan mn verjaardag gedacht, erg lief!
Van Henk had ik trouwens een spaarpot gekregen met daarop: vakantiegeld. Of ik snel weer weg wil gaan dus..

dinsdag avond zat ik lekker aan de boerenkool thuis en dan is het net of je nooit bent weggeweest. Alles is zo normaal en vanzelfsprekend. En dat vind ik juist heerlijk hoor :)
Had nog wat diner afspraakjes staan: Woensdag mn lievelings eten van Hellen gehad, andijvie stamppot bij de smitjes. En zaterdag mocht ik eten bij restaurant de Dijk haha. De firma Immink had weer mooi uitgepakt (naja vooral loes dan). weer aan de stampotten, heerlijk.
Voor de rest heb ik heeeel veeeel bakkies gedaan al, houd je bezig. Paar keer geluncht en natuurlijk in de rooie leeuw gezeten. Echt, voor mn gevoel heb ik het bere druk haha.

Nou alle leuke plannen waarvan ik zeker wist dat ik dat wilde, zijn weer van de baan.
Ilona gaat helemaal niet studeren, daar is ze gewoon nog even niet voor gemaakt. 5 dagen op school zitten wordt me te gek. En dan kan iedereen wel zeggen dat ik hbo moet gaan doen want dat kan ik zogenaamd. ik doe het lekker niet! ik wil gewoon 1 of 2 dagen naar school, dat is mans zat. Ik zit nu te denken om interieur stylist te gaan doen. Dan doe ik wat ik leuk vind en dan heb ik iets om handen, wie weet komt daarna mn studiedrang wel weer opdrijven.
Werk ben ik nog steeds aan het zoeken haha. Voel nog niet zo'n druk. Heb nu voor 2 dagen werk. 1 ochtend schoonmaken bij mn tante en ben aangenomen bij de gymvereniging in Ursem. Hier mag ik op vrijdag middag dansles gaan geven!! Hoe leuk is dat:)
Ach zo komen er vanzelf dingen op mn pad.

Ik ben heel erg blij dat ik terug ben. Aan de kou ben ik nog steeds niet gewend, maar dat vindt bijna iedereen verschrikkelijk, dus ben niet de enige..

Iedereen die ik nog niet gezien heb, dat komt vanzelf wel denk ik ;)
De boerenkool staat weer op me te wachten!!! (Wat waardeer ik aardappelen, groente en vlees weer jongens)

Liefs.

1. Marijke: