Kuala Lumpur

12 januari 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Ola! Donderdag ochtend 3 uur m'n bed uit. Topfit was ik! (Hoe dan?) M'n goede bui was snel over eenmaal op het vliegveld. Ik was 2 dagen over m'n visa heen.. Toen kregen we een welles nietes spelletje. Ik werd echt behandeld als een crimineel. Ze deden niet lief tegen me. Hoe kun je nou niet lief tegen mij zijn? Ik ben een lief klein meisje uit Holland. Maar weer dik genaait, geldklopperij daar. Mazzel dat ik van papa Eddy geleerd heb altijd genoeg geld bij je te hebben.

Ik heb altijd al omgeroepen willen worden op het vliegveld, m'n droom kwam uit! Ik heb nooit zon haast, wacht wel tot iedereen zit. Dus ik stond nog een beetje plannen te maken met Maureen via de app over onze inloopkast haha; Miss Ilona van der Lee, Please inmediately to gate number 4.

3 uurtjes vliegen en daar was Maleisië ! Ik had nog geen plan, dus alles ging op m'n dooie gemakkie. 1e maaltijd in Maleisië was wederom de Mac donalds ( ja joh, m'n beste vriend zit overal ).

Nou daarna toch echt over tot actie. Trein  gepakt naar Kuala Lumpur Centraal. Goedemorgen Amsterdam. Echt, net Amsterdam. Ome Ronald was ook hier een noord zuid lijn aan het produceren !

Zelfs de metro gepakt, alsof dit boertje niet anders gewent is joh. Stond ervan te kijken hoe soepeltjes alles verliep haha. De straat jalan Alor gevonden.  In de buurt bukit bintang, jaja hier gebeurt het ;) Nee de locatie is geweldig! Ik hoef m'n straatje uit te lopen en ik heb een Mac, KFC, burgerking, Subway, Starbucks etc en winkels, heel veel winkels !! Nu dacht ik dus, even de luxe opzij iloon, hup in een dorm, beetje mensen om je heen. 12 bedden en alleen iloon.... Ja zo maak je vrienden... Naja kan gelukkig mezelf gigantisch vermaken natuurlijk. H en M om de hoek, dus gelijk even een kijkje nemen. S'avonds DE hotspot van KL bezocht, die 2 grote torens met een gigantisch winkelcentrum erin !! Je kan je kont niet keren in deze stad of er staat alweer een shopping mall voor je neus, werkelijk waar. De skybar aangedaan en toen lekker m'n bedje in. Krijg nou wat?! Een Chinees op m'n kamer ; nihaaaaau (Japans verstaan ze vast ook).

De volgende dag wilde ik de stad gaan zien. Als een echte toerist een kaartje gekocht voor de hop-on hop-off bus, goeie uitvinding hoor haha. 4 veertig plussers ontmoet, gelachen met die gasten, maar vooral heel cultureel gedaan. Onze eerste stop was China town. Ik heb er een trauma aan overgehouden.. We liepen door een smal straatje waar allemaal vlees werd bereid. Ik keek even naar een kip (dit was dus echt pp het verkeerde moment) en hak rats ; zo z'n kop eraf! Begon ervan te duizelen. Genoeg China toen was dat voor mij. Next was little India, heel leuk en gezellig, lekker dansen op bollywood muziek. Daarna het nationaal museum bezocht, even mezelf verdiepen in Maleisië ! Daarna  ben ik toch maar weer uitgestapt bij een shopping mall :)

gisteren ben ik naar het bird park gegaan. Even mooie foto's maken voor papa Eddy. Ome Marco en papa, dit had echt wat voor jullie geweest !!  Paauwen (en ook andere vogelachtigen) lopen er los. Ik weet niet of iemand weet van mijn paauwen angst? In mijn jonge jaren ben ik ooit achtervolgd door paauwen. Pappie of mammie had de salade van de kerst (die over was) in de tuin gezet voor de vogels (zoals papa alles wat over is buiten zet voor de vogels). De paauwen van de ursemmerplas kregen niet genoeg van Mujo denk ik want ze kwamen een hapje nemen van onze salade.  Een tuin vol paauwen. Ze gingen zelfs de schuur in. Daar was ik, moest rennen voor m'n leven. Ik had het huis gehaald en ben de hele dag niet meer de deur uit geweest. Paauwen zijn gewoon best eng. Vond het dus erg spannend in het bird park haha. Nee prachtige vogels gezien. Ook apen, ben er nog steeds niet achter wat die in het birdpark doen?

Er was nog een must see shopping mall. Daar wilde ik heen. Van de mensen hier wordt je moe joh! Kennen hun eigen stad niet. Iedereen zegt wat anders, je wordt gewoon van het kastje naar de muir gestuurd elke keer.. Politiemannen zijn de ergste. Maar gelukkig zit het met mijn richting gevoel meestal prima. Ik moest langs de nationale moskee. Tijdens de city tour ben ik daar niet uitgestapt; teveel hoofddoeken en potentiële zelfopblazers op 1 vierkante kilometer... Nou goed, niks ontploft gelukkig, kwam ik weer mooi vanaf!  Die mall was mega. Wist niet waar ik kijken moest, ben gauw een bakkie gaan doen . Nieuwe Chinees in tha house ! Dit was een leipe. Hij ligt nu flink te snurken boven m'n hoofd trouwens..

Ik had gister (na overleg met moeders) bedacht dat ik maar even naar de dokter moest. Moet vliegen morgen en had onwijze oorpijn. (Ook liquid uit m'n oor, dus was niet helemaal safe). Nou ging ze hoor, op zoek naar een hospital. Politiemannen sloeg ik over deze x, heb je niks aan. Ziekenhuis 1 kon me niet helpen. Ziekenhuis 2 duurde even voor ik daar was. Amsterdam is zo beroerd nog niet jongens... Maar hier werd ik prima geholpen, geen ontsteking dus kan gewoon lekker vliegen. Druppels meegekregen en 3 kilo pillen waar je volgens mij een paard mee kan drogeren. Ik begin er niet aan. Lekker druppelen.

Kuala Lumpur is een leuke stad! Merk wel dat ik klaar ben met de drukte (blijf er 1 van het platteland ) en vooral dat gezeur van ; Miss taxi , Miss have a look, Miss cheap priice For you, Miss Miss Miss . Na 3 maanden ben je daar wel klaar mee.  Als ik wat wil vraag ik het heus gasten. Maar nog een weekie! Zal je zie dt ze dan allemaal komen verkopen bij de leet aan Zee... Dat zou zuur zijn haha. Nee genoten van Kuala Lumpur. Het is hier ook opgeruimd en vrij schoon. Maar het meest schone ga ik denk ik beleven in Singapore. Ben benieuwd! Vlieg morgen ochtend heen en meet daar Max  en Amber weer. Wordt vast shoppen geblazen... Heb nog steeds geen winterjas.

Alle verkleden gekken uit Koggenland; enjoy today :D

1. Frans Blank:
    12 januari 2014
    Hoi Ilona,
    Leuk om te lezen over Kuala Lumpur. Ik denk dat Singapore nog een stuk netter en rijker is. Jammer van Vietnam, volgende keer zal je er wel weer zin in hebben na deze ervaring.
    Goede reis terug, zie je in Ursem.
    Frans Blank
  2. Gerda:
    15 januari 2014
    hoi Ilona,
    We hebben vanmorgen meidenochtend gehad met je mams erbij.....nu voor het slapen gaan ... toch nog even je blog inzien om je .. Max te bekijken !!! Niet slegt! Goeie reis huiswaarts lieve meis! Met laatste mail groet van gerda.
  3. II:
    16 januari 2014
    Haha Gerda, stelletje teutebellen zijn jullie!