Fake Singapore

16 januari 2014 - Bangkok, Thailand

Een hele andere wereld, maar wat lekker! Een georganiseerd land, zonder troep. Fijn om in een westerse wereld te zijn, maar niet helemaal, we sliepen in Chinatown.
Alles verliep soepeltjes vanaf de airport (je kan hier overal komen met de metro, echt een super metronet). Ons hostel was net een kleuterschool: Allemaal knuffelberen en briefjes op de wc met: if you don't here woesj, the toilet didn't flush. Oja joh? haha. Naja het was wel grappig. Amber en Max kwamen savonds laat pas aan dus iloon ging alvast een beetje de buurt verkennen. Ik wilde eerst eens wat gaan eten. lloontje blijft een westers eten fan, dus ik lustte wel een sandwichie dit keer. Niet te vinden in Chinatown... Ben maar wat gaan lopen en na een kilometertje toch een subway ! jammieeee. (Om de hoek van onze straat zat gewoon een mac, bleek later.) Chinatown ziet er wel heel leuk en gezellig uit!

Daar waren mn haarlemse maten :D Even wat gaan eten. Nou toen konden we lachen zeg! 2 nederlandse stuwardessen naast ons (het waren homo's). Max kon ook wel stuart worden, dat zagen ze wel zitten haha! We kregen nog wat info over een homotent: 3 minuten die kant op. Oke tot zo! En daar gingen ze. We wilden wel wat gaan drinken, maar zijn eerst wat anders gaan zoeken. Biertjes voor 15 euro, nee bedankt. Toch maar even richting die homotent dan? Niet gevonden tot ons spijt..

Eerste echte dag in Singapore een metrokaart gekocht voor de hele dag en hup in top tempo de stad door! (Ja de Haarlemmers lopen hard man, net als Eddy). Wat moeten we nou echt zien, ja die grote boot natuurlijk! goed gebouw hoor. Bedacht om savonds terug te gaan als het donker zou zijn en dan even het dak op. Dus verder met onze trektocht door singapore. Sentosa Island. Dit is heel bizar. Het is net 1 groot pretpark! Vandaar fake Singapore. Volgens Max is Singapore een neppe stad. Op dat eiland een beetje rondgereden in het treintje (De Universal Studio's en dat soort grappen zijn natuurlijk veel te duur voor ons backpackers!).
Na dit vage eiland zijn we naar Orchard Road gegaan: Shopping malls en shopping malls en nog meer shopping malls. De shop stemming was wat minder (nog steeds geen winterjas dus). Heee het wordt donker, op naar de boot! Ja tuurlijk was dit mooi!Daarna moest Haarlem aan het lokale eten, dus ik had weinig keus he. Bah, ik wil boerenkool met worst van mama jopie, andijvie stamppot van mama hellen en andere lekkere kost van moeder Immink!! Kan niet wachten.

Volgende dag Singapore. Deze dag had wat opstartprobleempjes.. Iloon der slot was niet meer de gebruikelijke code, oei. Ja dat wordt proberen van 000 tot 999... Wat een mazzel bij 025 ging ie open :) Amber en ik zijn naar de river zoo gegaan. Lekker beesten uitlachen. Was leuk! We mochten met een bootje langs de dieren. O dat waren de papegaaien al, te laat... bordje met jaguar: waar dan? o achter een boomstronk. Jaaa dit was een succes! Haha nee het was erg leuk, pandatje gezien en een vet grote krokodil. Super spannend allemaal.

Onszelf nog even verwent met een superluxe hotel. Fitnissen, Sauna en zwemmen. Smorgens hetzelfde ritueel heerlijk! En dan nu op het vliegveld. Terug naar Bangkok (weer een hotelletje waar ik kan sporten, zwemmen en sauna hihiiiiiii).Singapore is een te gekke stad, maar wel vreemd, een beetje nep dus. Totaal een apart geval in vergelijking met de rest van Azie, ook dat blijft apart.

Nou ik ga zo vliegen. Zal morgen weer zorgen dat ik bij ben met mn foto's!!

Ik kom lekker bijna thuis :)))))

1. Anne-Marie:
    16 januari 2014
    Ik ben zo blij! Mijn nichtje komt thuis! Zal ik je nog herkennen?Hier, als westfriezen, zeggen we weleens dat `de wirreld bai Enkhuizen ophoudt`. Zulke mooie reisverslagen! Ik ga ze bundelen tot een mooi boek en dan weer lezen van kaft tot kaft. Nee Ilona, jij weet nu dat de wereld niet ophoudt bij Enkhuizen. Maar HOME SWEET HOME!
  2. II:
    16 januari 2014
    Zeker weten tante, home sweet home !!
  3. Oma van Milou:
    18 januari 2014
    Goede vlucht en welkom thuis, lekker veilig bij papa en mama
  4. II:
    19 januari 2014