Mijn weekje rust

1 december 2013 - Chanthaburi, Thailand

Jopie werd moe als ze elke keer m'n laatste titel las. Dus ik ga maar weer een uurtje typen.
Hallo lieve allemaal,
M'n plannen wijzigen met de dag! Ik zal even op een rijtje zetten wat ik nog ga doen;
*10 december vlieg ik naar Indonesië. Starten in Java, dalen af naar beneden en eindigen in Bali (dat zal geen saaie kerst en nieuwjaar zijn).
Ik vlieg vanaf Bangkok, dus dan kan ik ook nog ff meerellen volgend weekend !
*9 januari 2014 vlieg ik maar Kuala Lumpur (maleisië). Zie het als een stedentripje.
*13 januari vlieg ik naar Singapore (paar daagjes). Waarom zou ik eerst naar Kuala Lumpur gaan en daarna Singapore vanuit indonesië? (voor de slimme onder ons die weten dat Singapore onder Kuala Lumpur ligt). Het scheelt 25 euro! Ben en blijf een backpackertje:)
*Na een beetje rond te hebben gezworven in die stadjes ga ik op naar Vietnam. Nog niet geboekt, maar zal rond de 15e of 16e zijn. Ik denk dat ik vlieg naar Ho Chi Minh stad in het zuiden. Dan reis ik richting het noorden en eindig in Hanoi.
*vanuit Hanoi vlieg ik dan, rond 8 of 10 februari ofzo, back to Bangkok.
*vanaf dan is het weer relaxen geblazen. Lekker nog een paar weken vertoeven in het zuiden van Thailand (inclusief de fullmoon party uiteraard)
Heb m'n terug ticket nog niet gewijzigd, maar zal eind feb/begin maart terug vliegen. Jeeeeej kijk ik stiekem best naar uit. Zal zorgen dat ik eind vd dag land, dan kunnen jullie allemaal komen met je spandoek :D !!!!

Zal nog even vertellen over Cambodja.
Ik was aanbeland bij m'n verjaardag geloof ik.
Dat was me wat. Godskanonne. Ik nam de nacht voor mm verjaardag de nachtbus naar de hoofdstad Phnom Penh. Zaten er dus alleen maar locals in die bus, geen enkele toerist ! Die gozer naast me moest weer zo nodig met me teuten, vriend, als je geen Engels kan, zeg dan gewoon niks.. Oortjes in m'n oren gestopt en de boodschap was wel duidelijk denk ik haha. Opeens een hoofd op mm schouder ook gewoon. Eeh hallo?!
Naja half 5 smorgens kwamen we aan in Phnom Penh. Ja daar sta je dan; achterbuurtje, alleen maar Cambodjanen om je heen en 2 tuktuk drivers die vechten om je tas... Dit was de eerste x dat ik echt een beetje bang was. Ik bedoel ik MOEST wel bij zon vent in z'n wagen springen, had geen keus. Op hoop van zegen dan maar! Reden we daar door de straten, zie je gewoon om 5 uur sochtends heel de bevolking op straat, alweer dik in business, slapen die mensen ook nog ??
De tuk tuk zwerver had me netjes naar de hostels gebracht trouwens. Alles was vol. Zal ik dan dakloos zijn op m'n 19e verjaardag ?? Nee gelukkig niet. Hotelletje gevonden. Dan denk je; leuk! Een x jarig in de zon! Niet dus hè.. Overdag sliep ik en toen ik met mezelf aan een cocktailtje zat begon het toch te regenen en stormen, net Nederland.
De volgende ochtend kon je me niet gelukkiger krijgen! Ik ontbeet met een broodje kroket :D !!!!!!!!! Heeeerlijk.
Smiddags was heftig. Ik ben naar het genocide museum geweest en daarna naar de killing fields. Cambodjanen die hun eigen volk uitmoorden, kun je het je voorstellen? Echt heftige dingen gezien. Wat me het meest bij is gebleven is het feit dat ze baby's tegen een boom aansloegen en op die manier vermoorden... Wat een narigheid. Ga voor de rest niet meer vertellen, t was gewoon heel gruwelijk.

Aangezien ik een beetje reismoe was, het best druk vond in de big city en heel veel sliep dacht ik: tijd voor het strand !
Op naar sihanoukville. De fout van m'n leven. Ik kwam aan en het was super relaxt! Hutje aan het strand ( zon hoge op palen) en genieten. Ik bleef nog een nachtje omdat ik het zo chill vond. De 2e nacht werd ik wakker van geschreeuw om een uurtje of 2 snachts. Onder mijn hut waren 2 mannen een jonge meid flink aan het afpersen... Ze schreeuwden en sloegen der en wilden geld. Ik ben zelden zo bang geweest. Straks ben ik de volgende? Waarom komt niemand helpen? Wat gebeurt hier? En zij was maar aan het huilen, arme meid! Ik heb maar steun gezocht op de groepsapp. Stilhouden zei Lee haha. Ik heb echt 2 uur lang met een bonzend hart de boel aangehoord. Om 4 uur ging er eindelijk 1 weg. Die ander bleef en ging nog ff door. De volgende morgen moest ik vroeg met de bus ( thank god dat ik die de vorige dag had geboekt!!) en wat denk je. Hoorde haar nog huilen en die gozer was er nog steeds. Het was zo vaag allemaal.. Wegwezen en snel! Nooit meer daarheen, niemand. Bah.
Vanaf toen had ik wel vet behoefte aan een grote kerel aan m'n zijde haha! Maar die kerel kwam :) ik zou 30 november een weekje vertoeven bij een vriend van het vrijwilligerswerk. Daar ben ik nu en dat voelt toch ff veilig !
Heb trouwens 2 nachtjes nog geslapen in koh kong. Vlak bij de grens. Heerlijk dagje eiland gedaan en de mangrove bossen in geweest. Heel vet.
Nu de grens dus weer overgestoken naar Thailand. (geen baquettes meer :( .... ). Weekje niks doen en een beetje bier drinken. Beloofd te gaan leven als een local, dus gister zaten Evan en ik te eten als zwervers op straat hahah top.

Nou mam, genoeg zo ?

Heb genoten van Cambodja, maar heb me daar ook heel bang gevoeld. Wel weer wat primeurtjes begaan; heb bijvoorbeeld achter op een scooter gezeten. God ik word nog eens een avonturier !
Vanaf nu dik een maand op pad met gezelschap dus geen zorgen. (oma)

Ik wil nog even zeggen dat ik super trots ben op Diaantje, ze heeft haar À diploma !!! Toppertje!
En Maureen heeft haar haar afgeknipt voor kika, ook een toppertje !!!!

Nu ga ik maar weer een tukkie doen ofzo.

Heel veel kusjes !

1. Mama:
    1 december 2013
    Ja, genoeg zo schatje ... dankjewel.
    Ik vind het gewoon fijn om wat van je te lezen!
    Alhoewel ... sommige gebeurtenissen ?!
    X mama
  2. Maud Immink:
    1 december 2013
    Leipe winki doe je een beetje rusig an! Kussieee
  3. Marijke:
    1 december 2013
    Alsof je nooit achterop mijn zip hebt gezeten i...
  4. II:
    1 december 2013
    Nou eh, het verkeer is hier net ff anders dan op de burg in dg city marrie! Gemiddeld 120 dooien per maand door scooter ongeluk. Onze zips zijn save, naja kijkend naar onze krassen haha
  5. Tinie:
    4 december 2013
    wat spannend allemaal Ilona .Ik begrijp een beetje hoe onveilig je je soms kan voelen wij zijn verleden jaar 10 dagen naar Gambia geweest ,was ook weleens spannend ,vooral als we alleen tussen de lokale bevolking liepen .Ik vind jou echt stoer hoor ....grTinie
  6. II:
    5 december 2013
    Dankje Tinie :) gedragen de meiden zich nog een beetje ??