Zaterdag 19 oktober

19 oktober 2013 - Sing Buri, Thailand

Haaaaaai!
Probeerde de hele week al te schrijven, maar het ging aldoor mis. Zit nu op iemands laptop, dus hoop dat dit werkt. Ik kreeg al klachten van m'n volgers over dat ik niets liet horen...
(voor klachten kunt u skypen met de baas herself).

Het is weer weekend en net als vorig weekend denk ik weer: breng me ff naar Ursem!! Er is hier geen zak te doen. Hopelijk gaat dat vanaf volgende week veranderen als ik lekker m'n eigen ding kan gaan doen. Heb er zoooo mega veel zin in dat Jill komt! :D Lekker eten wat en wanneer we willen en vooral doen wat we willen. Jill ik heb wat in te halen, dus bereid je voor haha!
We hebben tegenover ons huis wel een bar trouwens: een paar gammele tuintafels met wat krukjes. Nou daar gaat het los hoor...
Gelukkig zijn er altijd mensen die het een beetje kunnen relativeren en dat vrolijkt me dan weer op:
Jij zit daar in een land waar de zee nog blauwer is dan je ogen (hmm jouwe zijn bruin zeker, naja bij wijze van spreken). Een land waar de olifanten gewoon op straat lopen en waar de omgeving nog mooier is dan jij.: En ik zit hier in de storm en regen, en moet nog op de fiets ook naar me sleurende baan om half 7 in de ochtend... Met dezelfde kater als elke week door het smerige bier van Marita... Dus als er iemand mag huilen. Zover mijn troostende woorden x

Hahaha ik vond het geweldig grappig, bedankt Wever.
Een uur skypen met Rose Beemster is ook goed voor je lachspieren trouwens.

Maaaar ik heb nu een week Engelse les gegeven op een schooltje en dat is wel erg leuk!! Het is niet echt een school trouwens. De kids hebben vakantie en kunnen vrijwillig naar ons toekomen. De kids die er zijn, zijn dus erg gemotiveerd en luisteren goed. Omdat het geen echte school is, is het allemaal niet zo streng. We leren ze veel aan de hand van spelletjes en liedjes.
Ze vinden ons helemaal geweldig, ik heb al zo'n 40 tekeningen binnen en gister ben ik beladen met bloemen. Ook houden ze erg van knuffelen haha.

Buiten dit maak ik niet heel veel mee. Om 3 uur smiddags ben ik terug. Dat betekent dat ik me, jullie tijd, van 10 uur sochtends tot 18uur verveel. Niemand die ff z'n werk of school afzegt om met mij te skypen... jammer hoor.
Ik ben uit ellende maar weer van voor af aan begonnen met candy crush.
Ohja er is wel wat gebeurt: Ik ben uit mn broek gescheurd en mn telefoon is gevallen.
Ik vind het hier nog steeds eng, het eten is nog steeds niet mn ding en ook het keer op keer onder de koude douche stappen went niet.

Ik heb weer een new good Boeddha story: Mensen hier hebben allemaal een eigen soort Boeddha altaar in hun tuin. Wat doen ze nou, geven ze die dikke Boeddha ook nog eens te drinken! Er staat dan gewoon een flesje fanta of water voor z'n neus met een rietje erin. haha gekken.

Mam, hoeveel eieren mag ik eigenlijk op een dag?

Ik ben reuze blij met skype!! Zo was ik toch nog ff op verjaardag bij Marrie en bij Lisa :)
Het missen valt nog best wel mee, juist omdat ik mensen gewoon elke dag spreek of zie. Iedereen die de tijd neemt om met me te skypen krijgt sowieso een souvenier haha. Goeie regel van mezelf. (fuck dat zijn al 18 kadootjes).

Nou ik heb niet zoveel te melden eigenlijk. Als ik nog langer doorga wordt het een groot onzin verhaal ben ik bang...
Iedereen in Ursem: veel plezier vanavond in Las Vegas (Doe een beetje rustig aan) en De Goorn: have fun bij Quintino.

Dikke zoen uit, zoals Maudje dat noemt, Winki land !
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mama:
    19 oktober 2013
    Eieren zijn gezond. Van eieren word je niet dik. Een gemiddeld gekookt ei bevat maar 75 kcal. Eieren bevatten antioxidanten, die ouderdomsgebonden oogziektes kunnen tegengaan.
    Bron van eiwitten:
    Eieren zijn rijk aan alle essentiële aminozuren. Bovendien zijn ze een bron van biologische, hoogwaardige eiwitten. Tot slot bevatten eieren nuttige stoffen als ijzer, choline, foliumzuur en de vitamines B2, B12, E en D.
    Het idee dat veel eieren eten slecht is voor je cholesterolgehalte, is niet helemaal waar. Zolang je niet meer dan 300 mg cholesterol per dag binnen krijgt en weinig andere producten eet met verzadigde vetten, zit je goed. Bij een ei is het wit vrij van cholesterol, de eidooier bevat 200 mg. Je kunt dus zonder problemen twee tot drie eieren per week eten.
    Wil je iedere dag een eitje, dan moet je ervoor zorgen dat je zo min mogelijk andere producten eet waar veel cholesterol in zit. Dat zijn bijvoorbeeld vette vleeswaren en kazen, boter en margarines die hard worden in de koelkast, zoete snacks en tussendoortjes.
    Zoooo Iloon, lekker antwoord hè ?? Enne pas ook nog op met het salmonellaatje: goed bakken of koken zo'n eitje!
    PS: Er zijn zelfs mensen die beweren dat een ei goed is voor de potentie, maar vraag me af of jij dat nodig hebt daar ?!
    XXX
  2. II:
    19 oktober 2013
    Oke mam, echt super bedankt hiervoor.
  3. Anneke:
    Hai Iloon,

Leuk wat van je te horen!
    Ik kreeg wel mailtjes met een stukje verhaal maar als ik naar je site ging, stond er niets nieuws!
    Zo te lezen heb je het wel gehad daar, al vind ik je foto's wel heeeel pittig! Nou Iloon, hopelijk ga je je de komende tijd beter vermaken en ik kijk al uit naar je volgende verhaal!

Xxxxxx Anneke
  4. Maud Immink:
    19 oktober 2013
    Winki land yeeee! Blij om weer wat van je te horen ie! Met van die kindjes studderen is ook helemaal jou ding! En ik zal vanavond een dansje op je doen skat! Genieten blijven he, daarvoor ben je er! Kussieeeee
  5. Ilona:
    Dankjulliewel schatjes !!
  6. Lia:
    Hoi Ilona,
    Wat weet jouw moeder veel over eieren enzo!
    Wij zitten nu met z'n tweetjes bij Diane's zwembad, Ronald geniet erg van je reisverhalen, alleen ik krijg niks omdat ik mij nog niet heb aangemeld op je blog, dat wordt wel tijd hė ?
    Het regent hier nu, echt herfst, dus je mist niks wat dat betreft.....Wij gaan ook Skype installeren, dus dat zijn dan weer 5 kanootjes erbij haha ! Groetjes Ronald en Lia XXX
  7. II:
    20 oktober 2013
    Haha mooi dat jullie het leuk vinden om te lezen ! Gaan we snel een x skypen :) groetjes aan de kids !
  8. Jan Van Egmond:
    20 oktober 2013
    Als je changmay aandoet laat het me weten
  9. II:
    20 oktober 2013
    Ik ga volgende week als het goed is die kant op jan ! Ben er ongeveer 4 dagen denk ik .
  10. Stefan:
    21 oktober 2013
    Graag gedaaan hoor i, jij mag ten alle tijde berichten voor meer troostende woorden.

Het was gisterochtend wel wat minder gezellig langs de lijn bij het tweede hoor, zonder de vaste toeschouwer. En verder hebben we ons dit weekend wel kunnen vermaken ja, idd bij de vegas party en op het ADE. ik moet helaas weer verder met werken :(
    houdoe he x
  11. II:
    21 oktober 2013
    Werkse de hele komende week ( en weken ). Als ik terug ben, sta ik weer wekelijks langs het lijntje hoor, hoe vroeg ook ! Xx
  12. Melisa:
    Hee!
    Haha wat een verhalen :) Nog even doorzetten, dan kun je lekker je eigen dingen doen! Veel plezier!
    xx
  13. Louise:
    22 oktober 2013
    I, ik ga binnenkort maar snel ff op saar der laptop met je skypen, nog heel veel plezier en je ziet me van de week een keertje verschijnen! kussiee
  14. Cisca:
    23 oktober 2013
    Hoi ontdekkingsreiziger, Gister deze site van Maud doorgekregen. Lees dat je nog niet echt gewend bent aan het prachtige Thaise leven. Maar dat komt vanzelf wel. Ben je al aan de gefrituurde wormen en sprinkhanen geweest? Wel doen hoor! Heel veel eiwitten, ja nog meer. Dan kan je wat eitjes laten staan. Liefs cis
  15. II:
    24 oktober 2013
    Ik ga vrijdag naar Bangkok cis, dan zal ik me wagen aan de gefrituurde insecten !
  16. Anne-Marie:
    25 oktober 2013
    Wat een schat aan ervaringen doe jij daar op. Ik geniet steeds van je verhalen. Zit lekker achter de computer in ons koude kikkerlandje (waar zijn die kikkers trouwens) jouw reisverslagen te lezen.
    Dat stukje van je moeder over die eieren (ja, ze weet er veel over) is gekopieërd en geplakt. Of niet soms?
  17. II:
    25 oktober 2013
    Leuk om te horen ! Mijn moeder is handiger dan je denkt met internet haha
  18. Anita:
    27 oktober 2013
    Hey Iloon, superleuk om alle ervaringen te lezen, en je foto's te zien. Wat een leuke thaitjes daar. Je bent inmiddels in Bangkok, waar Jill nu ook is. Geniet er samen lekker van, en ga veel dingen bezoeken en bekijken. Dikke kus uit HHW en de Groeten aan Jill
  19. Gerda:
    27 oktober 2013
    Hoi Ilona,
    Na een prachtige week herfstvakantie is de klok afgelopen nacht in wintertijd gegaan en heeft de herfst erin meegenomen. Ofwel storm, regen en wind. 'k ben "lekker" m'n p.c-tje aan opschonen en kom je ; Iloon on tour, bericht tegen... met dit als gevolg!
    Lieve Ilona, Je bent er nu en snap dat dat ook wennen is. maar...met al die extra proteïnes, die zorgt voor een goede potentie, word je bere sterk, hoef je nergens meer bang voor te zijn én kom jij straks met een Schat.. (.. aan ervaringen!) terug in die Ontmoeting en andere HoReCa en dat neemt nooit-ooit- iemand meer van je af! Duss .. de Knop om en gaan met die Banaan!!! aller goeds en veel liefs, gerda (vriendin van je mams).
  20. II:
    29 oktober 2013
    Dankjewel Gerda, lief berichtje !!

Anita je krijgt de groetjes terug van je dochter haha. We zijn net aangekomen in Chang Mai, ff een tukkie doen en dan eens kijken wat hier te beleven valt !