Chiang Mai en Chiang Rai oftewel "the north"

1 november 2013 - Chiang Rai, Thailand

Hoooi,
Nou deze week heeft weer voor heel wat spanning en sensatie gezorgd.
Maandag avond vertrokken we (Jill en ik) vanuit Bangkok. Gelukkig kan deze dame slapen als de reus van klein duimpje dus dinsdag ochtend half 8 was het zo. We werden naar ons guesthouse gebracht (oei dat was weer even anders dan ons hotelletje... Maar met een warme douche ben ik al blij :D ) nou meteen maar even verder slapen en smiddags hebben we heel chiang mai al in 1 x bekeken. Tempeltje hier, tempeltje daar, de markt, de stad by night en heerlijk gegeten op een super mooi plekje. We zijn maar optijd gaan slapen want woensdag stond de jungle trek op het program...
Ja wat zal ik daar es over zeggen. Ik begin wel bij het begin; we stopten als eerste bij een orchideeën en vlindertuin. Ja leuk, hebben we in Nederland ook haha. Daarna gingen we naar de long necks. Stukje geschiedenis jongelui; vroeger leefde deze stam in de jungle. Om zichzelf te beschermen tegen tijgers deden ze ringen om hun nek. Als de tijger je dan eenmaal op de grond kreeg, kon ie je nek niks maken in ieder geval ! Tegenwoordig dragen de vrouwen ( alleen de vrouwen. Meisjes vanaf 5 jaar, maar alleen als ze geboren zijn tijdens volle maan of op de woensdag) maar het is nu vooral mooi. Ik vond het heel apart om te zien..
Na de long necks heb ik gevreesd voor m'n leven.. We moesten naar de olifanten, wat was nou de grap; het was een zandweg en het had geregend, dus die auto was alleen maar aan het glissen en glijden. Dat is nog niet zo erg, maar er lag een ravijn naast ... De chauffeur riep ook de hele tijd ; oh my Boeddha haha. Maar hee toch de olifanten bereikt! Schijtmoment 2 want iloon moest op die olifant gaan zitten.. Mensen die mij goed kennen weten dat ik geen held ben en al helemaal niet van dieren houd, maar ook die hindernis heb ik toch maar afgelegd ! Vond het wel zielig voor die olifanten; 3 van die dikzakkies op z'n rug..
Waar ik daarna achter kwam: de jungle is echt niet mijn ding. Stokkie mee en gaan met die banaan. Over stenen, langs enge randen, ik kon wel janken. Ik dacht dat ik een beetje Jane zou gaan spelen en daarna snel die boesboes weer uit. Nee nee 1,5 uur heen gelopen!! En waarheen, naar een waterval. Oke het was mooi, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik kon er niet van geniet, ik zat meer met het idee in m'n hoofd; fack ik moet nog terug ook ... Dat ging al iets sneller trouwens, uurtje denk.
Nou nu had ik wel genoeg spanning beleefd ( ik kom tenslotte uit ursem, het spannendste dat ik daar ooit heb gedaan was van de witte brug afspringen). Raften was het laatste onderdeel, maar ik hield het voor gezien. Ik heb van mama geleerd dat ik zuinig moet zijn op mezelf...
Het was allemaal wel mega mooi, maar de jungle blijf van Tarzan.

Na al deze inspanningen was donderdag onze relax dag. Nou dat namen we heel serieus natuurlijk; 14 uur werden we wakker haha. Tijd voor een Thaise massage! Nou jongens als jullie overal aangeraakt willen worden is dit wel een aanrader, alleen van je geslachtsdeel blijft ze af ( tenzij je om een happy ending vraagt natuurlijk). Nee het was wel heftig, ze gooien je alle kanten op haha. Maar wel echt superchill! Mooi kloffie krijg je ook aan trouwens ;)
S'avonds was er een Halloween party, nou alle thaitjes volledig naar de bami! We gingen maar wel optijd naar bed want vrijdag ( vandaag) zouden we al om half 7 uit bed moeten. Eenmaal thuis konden we natuurlijk niet slapen; hoe kan dat nou? Ja gek he als je 2 uur pas wakkerwordt ha). Toch 2 uurtjes geslapen en ( ik praat in m'n slaap, voor wie dat nog niet weet) maar volgens Jill doe ik dat dus al in het Engels haha. M'n Engels is wel gigantisch slecht zeg.. In de kroeg vermijd ik de buitenlanders maar want ik hoor toch niet wat ze zeggen ;p

Nou vandaag.. Ik ga er weinig over vertellen want ik voelde me niet lekker en het was zo niet de moeite. We gingen naar Chiang Rai. En daar blijft het bij. Bedankt voor jullie aandacht :)

Bedankt voor alle lieve berichtjes die ik gekregen heb deze week!

Liefs van jullie Jane op sokken.

Ps. morgen op naar Laos !

1. Marijke:
    1 november 2013
    Ohno was die massage nog erger dan die in Marmaris haha....
  2. Maud Immink:
    1 november 2013
    Haha ie held, je bent al bang voor Luna! Rustig an he Jane kussieeeeee
  3. II:
    2 november 2013
    Haha ja marrie! Het waren nu alleen wel vrouwen ipv mannen.
    Ja Maud -_- ha
  4. Simone Bakker:
    2 november 2013
    woow nog erger, kan dat? haha
    super gaaf allemaal Iloon!
    xxxx
  5. II:
    2 november 2013
    Ja, die vrouwen sloegen ook...
  6. Oma van Milou:
    3 november 2013
    Hoi meiden
    Dat is toch geweldig om daar te zijn. Wij hebben ook op de olifanten gezeten, prachtig. Geniet met volle teugen van alles om je heen.
    Liefs G.G.
  7. Anneke:
    3 november 2013
    Hee Iloon!
    Wat schrijf je toch leuk, ik heb weer genoten van je verhaal! En Tim ook, ik lees iedere keer wel een stukje aan hem voor;-)
    Stoer van je hoor, het oerwoud in EN op een olifant gezeten!
    Je lijkt wel een beetje op Mel, die praatte ook Engels in d'r slaap! Geniet ervan!
    Xxx
  8. Tamar:
    5 november 2013
    Haha lekkerding wat schrijf je toch leuk!!
    Have fun nog !
    kussies xxx