Indonesia it is !

5 november 2013 - Luang Prabang, Laos

Heee allemaal ! Dat was nog heel wat gedoe om richting Laos te gaan. Vanuit Chiang Mai zijn we vertrokken naar een plaatsje (Chiang Khong) aan de border. Hier mochten we een nachtje blijven logeren ! Nou dat was een vrij heftig kamertje.. M'n grote vrienden de bedbucks waren ook weer van de partij, net als de salamanders :) gezellie. Sochtends vroeg uit de veren ( ik voelde me nog steeds beroerd en was flink aan het vrezen voor op de boot ). Ontbijten en de grens over. Dat gaat allemaal mooi op z'n Aziatisch, tandje minder haha. Nou hallo Laos ! (En Laos zei: hallo Ilona!)
Op de slowboat. Zo niet wat ik verwachtte haha. Het was eigenlijk gewoon een bus, maar dan een boot, snappen jullie ? Maar het was best gezellig en het verliep allemaal voorspoedig haha geen kotsie overboord enzo. Na 5 uur varen kwamen we in een klein dorpje genaamd Pak Beng. Hier gingen we overnachten. Heel grappig, het hele dorp stond ons op te wachten, zo groot was het dus. Maar juist leuk om ook zoiets kleins te zien! De volgende ochtend heeeeerlijk ontbeten; in Laos weten ze wel hoe het moet, thanks to de Fransen !!
Nou bootje varen 2.0. Iloon werd er helemaal rustig van... Ik begon bomen te tellen enzo ha. Nee het was gewoon super mooi!
Na 7 uur waren we in Luang Prabang. Ik vroeg me af in hoeverre Laos nou zo anders zou kunnen zijn dan bijv Thailand.. Nou echt heel anders ! Ik kan het niet uitleggen, maar Laos heeft iets. Ik denk de combi van architectuur, natuur en eten, ja vooral eten haha, het eten is hier gewoon zo lekker. Smorgens lekker aan een baguette, heerlijke muffins, jammiee
( iedereen die mij een beetje kent weet dat ik heus geen Aziatisch eten ga nassen als er ook westers eten is :D En de meeste van jullie zouden hetzelfde doen).
Maar Luang Prabang is een leuk stadje! ( ben er al wel 1 avond geweest, maar vind het nu al leuk) Ook vanwege ons hotel, waaaauw echt een oord. Vanmorgen werd ik alweer helemaal zen wakker met van die zweverige muziek die ze hier draaien.
Nou nu is het tijd om Luang echt te gaan verkennen! Jill is al op pad ( ja ik ben niet zo actief ...) maar ik ga straks naar een watervalletje en daar is Jill ook weer. Moet er 2 uur voor rijden dus het is te hopen dat het wat spectaculairs is...

Nieuw plan !! 10 december vlieg ik naar Indonesië :) Ik wilde er eigenlijk al heen, maar ik dacht; je kan niet alles.. Toen kwam een maatje van het vrijwilligerswerk met het plan dat ie naar Indonesië zou gaan en of ik mee wilde; jaaa ! Dus in december vliegen we samen naar Jakarta (Java) om dan naar beneden te reizen en te eindigen in Bali en daar vieren we kerst en oud en nieuw. Super veel zin in!
Ohja familie, ik ga ook even langs bij tante Truus ( even checken of ze nog leeft haha ). Het schijnt wel dat ze echt oud aan het worden is, maar ik ga gewoon even langs. Dus al willen jullie nog wat aan haar kwijt, ik kan spelen voor postnichtje :)
Voor ik naar Indonesië ga, maak ik Laos af en neem ik een kijkje in Cambodja.

Nou het is intussen 12 uur, laat ik echt maar eens de deur uitgaan haha

Liefs van iloon !

1. Lvd:
    5 november 2013
    Wat een stoer wijf ben je ook!
  2. René Bastiaansen:
    5 november 2013
    In een leeg lokaal (ja: de vijfde klassers zijn weer op Uitwisseling) jouw verhalen gelezen. Wat een bluf: Ilona op een olifant ! Ik ben zelf ook gek op de jungle: dus heb ik dubbel genoten van de foto's. Wat een geweldig idee om naar Indonesie te gaan. Even hard gelachen toen ik las dat je voor de klas stond. Wordt het dan toch nog Pabo ? Niet te streng zijn hoor, juf ! Heel veel groeten en blijf lachen !
  3. Maud Stam:
    5 november 2013
    Hahha I, ik geniet echt van hoe jij schrijft!
    Oook leuk om te horen dat je t naar je zin hebt... maaar mis je wel hoor. Je verhalen op de fiets naar piano haha. Maar nog heel veel plezier en ik spreek je. Ik ga mn skypewachtwoord maar eens opzoeken haha.
    dikke kusss maudje
  4. II:
    6 november 2013
    Leuk wat van u te horen René ! ( ik ga geen meneer meer zeggen hoor haha ) geniet van het weekje rust en heel veel groetjes terug vanuit het warme Laos :)

Maud heeft Maureen geen goede verhalen dan ? Haha xx
  5. Maud Stam:
    6 november 2013
    Haha leer een nieuwe generatie kennen, dat is wel nice :) en tuurlijk heeft ze goeie verhalen!
  6. Larissa:
    8 november 2013